0 ' 1 2 3 4
una co-producció ambTanzzentrale der Region Nürnberg (Alemanya) i L'Estruch, Fàbrica de creació (Catalunya)
incloent
BEFORE TIME
incloent
THE RED PURSE
"I si mai hagués caminat per aquell carrer?
I si el moneder vermell no m'hagués caigut?
I si en aquell moment, ell no hagués estat allà?
Aquella dona sabia el que em faria".
Aquest era l'inici d'una història molt previsible que reflecteix una situació molt íntima i un debat personal en el món real: l'avortament involuntari.
Tot era previsible per l'instint d'una protagonista que veia a venir el que li passaria, però no ho aconsegueix evitar. I no només una vegada.
0'1234 ens presenta una forta història literal amb molts interrogants oberts sobre la visió del futur, del passat del que venim i del present en el que vivim. L'objectiu d'aquesta peça és el d'obrir una linia completament directa amb l'empatia literal de l'espectador respecte el que està passant a l'escenari.
Convidada a diversos festivals i teatres per tota Europa i guanyadora de múltiples premis nacionals i internacionals, el resultat de la considerada una de les millors produccions de G. Font va fer que HC obtingués el cognom de "Companyia de Dansa Documental".
0'1: Before Time
0'2: The Red Purse
0'3: After All
0'4: The End is Past
Les 4 peces que, juntes, comparteixen temàtica i línia històrica, narrant el que succeeix a una persona durant un procés emotiu de pèrdua, però per separat tenen la seva pròpia identitat dramatúrgica i el seu propi llenguatge coreogràfic i musical de manera que es poden presentar tal com van ser creades originalment; per separat.
Especialment la primera i segona parts són les peces d'origen del procés de creació fent una presentació molt crua d'una realitat molt emotiva.
BEFORE TIME
La primera part, presentant un personatge fràgil, insegur i introvertit ens fa sentir una empatia cap a la vulnerabilitat. Veiem com es prepara per soritr de la seva zona de confort, tot i que el que ella precep com una entitat externa li aconsella de no fer-ho: l'instint.
Before Time va ser el solo que va otorgar un triple premi a Solo Tanz-Theater Stuttgart 2015:
- Millor interpretació - Daphne van Dooren
- Peça favorita pel públic - Miquel G. Font
- Premi a producció futura: Tempo [no] Tempo - Estrenada a Stuttgart a l'abril del 2016
THE RED PURSE
La segona part, ens presenta com aquest personatge es creua amb una altra persona i ràpidament veiem com creen un futur junts. Llavors succeeix quelcom que els sacseja durament i veiem com aquells trets característics de la protagonista van anant i venint durant un procés emocional molt cru.
Aquesta peça va ser la primera part que es va crear de tota la producció. Això va fer que fos convidada a nombrosos festivals i així la peça anés madurant i atorgant fons d'inspiració per la resta de la producció.
Premis i festivals principals:
- Lucky Trimer - premi representant per Jerusalem Dance Week 2014
- 1r Premi i Premi de l'espectador - Certament Coreogràfic de Sabadell 2014
- Convidada a West Side Tanz-Theater Darmstand 2015
- Convidada a W3 Hamburg 2015
- IPAM Festival Grec 16 Festival de Barcelona, 2016.
El minúscul com a univers. Des d'aquest punt Miquel G. Font dissenya el teixit d'aquesta història. En quatre seccions disposades com a relat d'allò que realment va succeir, com del que podria haver estat. Només cal una acció i una paraula: dansa i narració. Verb encarnat [...] Quina audaç resulta l'esperança! El de la trobada està protagonitzat pel ballarí Emmanuel Dobby. Resolt en fragàncies de roba acabada de rentar, i a la secció central de l'obra, ballen junts el duo d'amor i mort.
Jordi Sora - Escena de la memoria
Amb 0'123 (Triple Bill), ja va guanyar el primer premi en el concurs de coreografia a Sabadell i s'ha vist a Tel Aviv i Basilea. Ballat per Daphne van Dooren primer, com a solista, després com a duo (amb Emmanuel Dobby), i a continuació, un trio, una historia de relacions, el poder de la vida i la precisió de la dansa, subtil i brutal a la vegada."
Kultur Nachrichten Darmsatdt
Daphne van Dooren, amb moviments espasmòdics a través del seu cos, com si estigués controlada per impulsos elèctrics. [...] Emmanuel Dobby encarna els amants amb perforació flexible, passos altament energètics i un pas de deux amb van Dooren que és pura cárrega eròtica. Alguna cosa poderosa s'ha despertat.
Region Hessen Echo
Estrena: Setembre 2014 - Alte Rumfabrik, Basel / Maig 2015 - L'Estruch Fàbrica de creació
Direcció artística i dramatúrgia: Miquel G. Font
Producció: Habemus Corpus
Coreografia i Música original: Miquel G. Font
Ballarins: Daphne van Dooren, Maya Gómez, Emmanuel Dobby, Pau Altimira
Veus en off: Daphne van Dooren, Emmanuel Dobby
Disseny de llum: Toni Riba
Residencies coreogràfiques: Staatstheater Darmstadt, Tanzzentrale der Region Nürnberg. Alte Rumfabrik Basel, L’Estruch, Fàbrica de creació